Cikkek:

Bemutatkozás - Magyar rádió

Mozgásszervi panaszokkal foglakozva rádöbbentem arra, hogy éppen a legelterjedtebb, Úgynevezett kopásos, merevedéses eredetű panaszok megoldására nincs igazán hatékony eszköz. Számtalan tünet (fejfájás, szédülés, fülzúgás) gyógyítása a hagyományos módszerekkel legtöbbször sikertelen. A hazai egészségügyi ellátással sokan elégedetlenek. Ennek az anyagi nehézségek mellett a mozgásszervi bajok sablonos, futószalagszerű ellátása is oka. Minden bajra szinte ugyanazt a gyógyszert és fizioterápiás kezelés alkalmaznak. Ahhoz, hogy egy tünetet megszüntessünk,... Tovább »

Fej-nyakfájás

Nagyon sokan keresnek fel fej-nyakfájásos panaszokkal. Vannak, akik évek, évtizedek óta szenvednek. Sokszor röntgen, CT, MR vizsgálatok után sem derül fény a baj okára. A gyógyszerek, fizoterápia nem hoz igazi enyhülést. Szédülés, bizonytalanságérzés, fülzúgás- csengés , néha látászavar, hányinger kísérheti. Rendszerint már reggel kezdődik, a tarkótájról sugárzik előre, hetente többször is jelentkezik. Gyakran nehezített lehet a gondolkodás. A... Tovább »

Derékfájás kezelése

Napjainkban egyre jobban előtérbe kerülnek olyan gyógymódok melyek elsősorban nem gyógyszerekkel és főleg nem műtéttel akarnak segíteni a mozgásszervi panaszokkal küszködőknek.A fájdalom- és gyulladáscsökkentő gyógyszerek inkább csak tünetileg hatnak és nem magára az okra fejtik ki hatásukat. A gerincproblémáknál a fájdalom és gyulladás oka általában helyi működészavar következménye, amit sok esetben manualterápiával (a csökkent mozgékonyságú... Tovább »

Ha görbül a gyerek háta…

„A gyermekem miatt aggódom, ezért kérem tanácsát. Fiam 13 éves és egyre rosszabb a tartása. Vállai előrelógnak, nem húzza ki magát, pedig gyakran figyelmeztetjük rá. Néha fáradékonyságról, lapocka közti fájdalomról panaszkodik. Mit tegyek, mert nem szeretném, ha a fiam végül púpos felnőtt lenne. „Kedves Asszonyom!Mint ortopéd szakorvos gyakran észlelem iskolás-, sőt néha már óvodás korban is a gerincelváltozásokat. Sajnos sok diáknak rossz a tartása.... Tovább »

Élhetünk-e hátfájás nélkül?

A civilizált országokban egyre gyakoribb panasz a hátfájás. Korábban csak az idősebb emberek szenvedtek ettől, de mint gyakorló orvost naponta keresnek fel fiatalok is ezzel a problémával. Már a gyermekkorban is emelkedik a kivizsgálást és kezelést igénylő gerincpanaszok száma. Ahhoz, hogy a panaszokat enyhíteni tudjuk nagyon alaposan vizsgálat a beteg részletes kikérdezése, életmódjának, szokásainak, munkájának, mindennapi ténykedése során felvett... Tovább »

A nyaki eredetű fejfájás legyőzhető.

Szinte minden embernek fájt már a feje életében. A fejfájás nem önálló betegség, hanem valaminek a tünete. Lehet valamilyen testi betegség kiérő jele például gyomorrontás, székrekedés, lázas betegség, magasvérnyomás, jelentkezhet lelki ok miatt. Másrészt kiváltják a fejen, nyakon lévő szervek, szervrendszerek betegségei, ideértve a központi idegrendszert, a szemet, fület, a légző és emésztőrendszer kezdeti szakaszát, a bőrt, a lágyrészeket, a... Tovább »

Porckopás a térdben

A porckopás (arthrosis) igen elterjedt betegség. A leggyakrabban érintett ízületek: térd, kezek, csípő, ágyéki- nyaki gerinc. A térdízület különösen gyakran betegszik meg. Erre az ízületre nehezedik a testsúly nagy része, tömeges és erős izmok hatnak rá, így minden mozgásánál nagy erőhatások alatt működik. Klimatikus és egyéb külső behatások ellen elölről és oldalról csak a bőr és a vékony bőralatti kötőszövet védi. Az élet során számos... Tovább »

„Nyakas emberek” A fájdalomcsillapítás új lehetőségei.

A civilizáció, a mozgásszegény életmód, a számítógép-használat olyan betegségeket okoznak, amik ugyan nem rövidítik meg az életet, de egyre korábbi életkorban jelentkező fájdalmakat okoznak. A nyakizmok feszessé vállnak, a lapockák között égő érzés, tarkótájról induló nyilalló fejfájás, karzsibbadás jelentkezhet. Sokszor még szédülés, fülzúgás, fülcsengés is kíséri. A gondolkodás nehezítetté válik. Az ilyenkor készült vizsgálatok sokszor... Tovább »

Új lehetőségek a gerincsérv gyógyítására, műtét helyett Mc Kenzie módszer.

A derékfájás az egyik leggyakoribb betegség, amellyel a felnőtt korú lakosság orvoshoz fordul. 100 emberből 80- nál jelentkezik, leggyakrabban 45-50 éves kor között. A nehéz fizikai munkavégzés során növekszik az ágyéki gerinc degeneratív folyamatainak és az ezzel összefüggő fájdalmak kialakulásának kockázata. Ugyanakkor a tartós ülés ugyanolyan százalékban okoz derékfájást. Olyan foglalkozások, amelyek változatlan testhelyzetet kívánnak meg hosszabb... Tovább »

Megszabadulhat a derékfájástól

Negyvenéves nő vagyok, nyolc hónapja kezdődtek deréktáji fájdalmaim, megerőltető kerti munka után. Főleg jobb oldalon, időnként a combom felé is sugárzik a fájdalom. Azóta lehajlás után alig tudok kiegyenesedni, vagy hosszabb ülés után székből felállni. Nehezemre esik a házimunkát elvégezni, főleg porszívózáskor vannak erős fájdalmaim, Készült röntgenfelvétel a gerincemről, amin lényegében nem találtak semmilyen kóros elváltozást. Kaptam... Tovább »

Ha nincs helyén a fejünk.

A modern kor embere gyakran kényszerül arra, hogy a természetes, többirányú terheléssel, mozgással járó tevékenységek helyett egyoldalú, úgynevezett kényszertartásban tartsa gerincét, nyakát, fejét. Sokan több órán át kényszerülnek munkavégzés során azonos testhelyzetben ülni, görnyedten állni. Sokszor pszihés vagy egyéb okból rögzült rossz testtartást szokunk meg. Ilyenkor a fejünk gyakran előrehajlik, az izmok egy része állandó munkára kényszerül,... Tovább »

Gerincferdülés

A gerincre sokrétű feladat hárul. Fenntartója az emberi test függőleges helyzetének. Erős izmok erednek és tapadnak rajta, amelyeknek fontos szerepük van az egyenes tartásban és a törzs mozgásainak végrehajtásában. Hordozója a fejnek, mellkasnak, hasnak. Körülveszi a gerincvelőt, és védi a külső behatásoktól. Részt vesz a terhek egyenletes elosztásában, ezáltal tompítja a testet érő külső erőbehatásokat. E feladatok végrehajtására a normális, épen... Tovább »

Éljünk fájdalmak nélkül