Orthoped.hu | Tel:06 20 340 59 35 | 1117 Budapest, Fehérvári út 15. 3. emelet, 5.
Ortopédiai rendelő

Bemutatkozás - Magyar rádió Mozgásszervi   panaszokkal   foglakozva   rádöbbentem   arra,   hogy   éppen   a   legelterjedtebb,   Úgynevezett   kopásos, merevedéses   eredetű   panaszok   megoldására   nincs   igazán   hatékony   eszköz.   Számtalan   tünet   (fejfájás,   szédülés, fülzúgás)    gyógyítása    a    hagyományos    módszerekkel    legtöbbször    sikertelen.    A    hazai    egészségügyi    ellátással sokan   elégedetlenek.   Ennek   az   anyagi   nehézségek   mellett   a   mozgásszervi   bajok   sablonos,   futószalagszerű ellátása   is   oka.   Minden   bajra   szinte   ugyanazt   a   gyógyszert   és   fizioterápiás   kezelés   alkalmaznak.   Ahhoz,   hogy egy tünetet megszüntessünk,... Tovább »
ÚJ LEHETŐSÉGEK  A MOZGÁSSZERVI BETEGSÉGEK GYÓGYÍTÁSÁBAN TÜNETI TERÁPIA HELYETT VALÓDI GYÓGYULÁS A   porckopás   (arthrosis)   igen   elterjedt   betegség.   A   leggyakrabban   érintett   ízületek:   térd,   kezek,   csípő,   ágyéki- nyaki   gerinc.   A   térdízület   különösen   gyakran   betegszik   meg.   Erre   az   ízületre   nehezedik   a   testsúly   nagy   része, tömeges   és   erős   izmok   hatnak   rá,   így   minden   mozgásánál   nagy   erőhatások   alatt   működik.      Klimatikus   és   egyéb külső behatások ellen elölről és oldalról csak a bőr és a vékony bőralatti kötőszövet védi. ...  Tovább » Fej-nyakfájás Nagyon   sokan   keresnek   fel   fej-nyakfájásos   panaszokkal.   Vannak,   akik   évek,   évtizedek   óta   szenvednek.   Sokszor röntgen,    CT,    MR    vizsgálatok    után    sem    derül    fény    a    baj    okára.    A    gyógyszerek,    fizoterápia    nem    hoz    igazi enyhülést.   Szédülés,   bizonytalanságérzés,   fülzúgás-   csengés   ,   néha   látászavar,   hányinger   kísérheti.   Rendszerint már   reggel   kezdődik,   a   tarkótájról   sugárzik   előre,   hetente   többször   is   jelentkezik.   Gyakran   nehezített   lehet   a gondolkodás. A... Tovább » Derékfájás kezelése Napjainkban   egyre   jobban   előtérbe   kerülnek   olyan   gyógymódok   melyek   elsősorban   nem   gyógyszerekkel   és főleg     nem     műtéttel     akarnak     segíteni     a     mozgásszervi     panaszokkal     küszködőknek.A     fájdalom-     és gyulladáscsökkentő   gyógyszerek   inkább   csak   tünetileg   hatnak   és   nem   magára   az   okra   fejtik   ki   hatásukat.   A gerincproblémáknál    a    fájdalom    és    gyulladás    oka    általában    helyi    működészavar    következménye,    amit    sok esetben manualterápiával (a csökkent mozgékonyságú... Tovább » Ha görbül a gyerek háta… „A    gyermekem    miatt    aggódom,    ezért    kérem    tanácsát.    Fiam    13    éves    és    egyre    rosszabb    a    tartása.    Vállai előrelógnak,   nem   húzza   ki   magát,   pedig   gyakran   figyelmeztetjük   rá.   Néha   fáradékonyságról,   lapocka   közti fájdalomról   panaszkodik.   Mit   tegyek,   mert   nem   szeretném,   ha   a   fiam   végül   púpos   felnőtt   lenne.   „Kedves Asszonyom!Mint     ortopéd     szakorvos     gyakran     észlelem     iskolás-,     sőt     néha     már     óvodás     korban     is     a gerincelváltozásokat. Sajnos sok diáknak rossz a tartása.... Tovább » Élhetünk-e hátfájás nélkül? A   civilizált   országokban   egyre   gyakoribb   panasz   a   hátfájás.   Korábban   csak   az   idősebb   emberek   szenvedtek ettől,   de   mint   gyakorló   orvost   naponta   keresnek   fel   fiatalok   is   ezzel   a   problémával.   Már   a   gyermekkorban   is emelkedik   a   kivizsgálást   és   kezelést   igénylő   gerincpanaszok   száma.   Ahhoz,   hogy   a   panaszokat   enyhíteni   tudjuk nagyon   alaposan   vizsgálat   a   beteg   részletes   kikérdezése,   életmódjának,   szokásainak,   munkájának,   mindennapi ténykedése során felvett... Tovább » A nyaki eredetű fejfájás legyőzhető. Szinte   minden   embernek   fájt   már   a   feje   életében.   A   fejfájás   nem   önálló   betegség,   hanem   valaminek   a   tünete. Lehet      valamilyen      testi      betegség      kiérő      jele      például      gyomorrontás,      székrekedés,      lázas      betegség, magasvérnyomás,   jelentkezhet   lelki   ok   miatt.   Másrészt   kiváltják   a   fejen,   nyakon   lévő   szervek,   szervrendszerek betegségei,   ideértve   a   központi   idegrendszert,   a   szemet,   fület,   a   légző   és   emésztőrendszer   kezdeti   szakaszát,   a bőrt, a lágyrészeket, a... Tovább » Porckopás a térdben A   porckopás   (arthrosis)   igen   elterjedt   betegség.   A   leggyakrabban   érintett   ízületek:   térd,   kezek,   csípő,   ágyéki- nyaki   gerinc.   A   térdízület   különösen   gyakran   betegszik   meg.   Erre   az   ízületre   nehezedik   a   testsúly   nagy   része, tömeges   és   erős   izmok   hatnak   rá,   így   minden   mozgásánál   nagy   erőhatások   alatt   működik.   Klimatikus   és   egyéb külső   behatások   ellen   elölről   és   oldalról   csak   a   bőr   és   a   vékony   bőralatti   kötőszövet   védi.   Az   élet   során számos... Tovább » „Nyakas emberek” A fájdalomcsillapítás új lehetőségei. A   civilizáció,   a   mozgásszegény   életmód,   a   számítógép-használat   olyan   betegségeket   okoznak,   amik   ugyan   nem rövidítik   meg   az   életet,   de   egyre   korábbi   életkorban   jelentkező   fájdalmakat   okoznak.   A   nyakizmok   feszessé vállnak,   a   lapockák   között   égő   érzés,   tarkótájról   induló   nyilalló   fejfájás,   karzsibbadás   jelentkezhet.   Sokszor   még szédülés,    fülzúgás,    fülcsengés    is    kíséri.    A    gondolkodás    nehezítetté    válik.    Az    ilyenkor    készült    vizsgálatok sokszor... Tovább » Új lehetőségek a gerincsérv gyógyítására, műtét helyett Mc Kenzie módszer. A   derékfájás   az   egyik   leggyakoribb   betegség,   amellyel   a   felnőtt   korú   lakosság   orvoshoz   fordul.   100   emberből 80-   nál   jelentkezik,   leggyakrabban   45-50   éves   kor   között.   A   nehéz   fizikai   munkavégzés   során   növekszik   az ágyéki     gerinc     degeneratív     folyamatainak     és     az     ezzel     összefüggő     fájdalmak     kialakulásának     kockázata. Ugyanakkor   a   tartós   ülés   ugyanolyan   százalékban   okoz   derékfájást.   Olyan   foglalkozások,   amelyek   változatlan testhelyzetet kívánnak meg hosszabb... Tovább » Megszabadulhat a derékfájástól Negyvenéves   nő   vagyok,   nyolc   hónapja   kezdődtek   deréktáji   fájdalmaim,   megerőltető   kerti   munka   után.   Főleg jobb   oldalon,   időnként   a   combom   felé   is   sugárzik   a   fájdalom.   Azóta   lehajlás   után   alig   tudok   kiegyenesedni, vagy   hosszabb   ülés   után   székből   felállni.   Nehezemre   esik   a   házimunkát   elvégezni,   főleg   porszívózáskor   vannak erős    fájdalmaim,    Készült    röntgenfelvétel    a    gerincemről,    amin    lényegében    nem    találtak    semmilyen    kóros elváltozást. Kaptam... Tovább » Ha nincs helyén a fejünk. A   modern   kor   embere   gyakran   kényszerül   arra,   hogy   a   természetes,   többirányú   terheléssel,   mozgással   járó tevékenységek   helyett   egyoldalú,   úgynevezett   kényszertartásban   tartsa   gerincét,   nyakát,   fejét.   Sokan   több órán   át   kényszerülnek   munkavégzés   során   azonos   testhelyzetben   ülni,   görnyedten   állni.   Sokszor   pszihés   vagy egyéb   okból   rögzült   rossz   testtartást   szokunk   meg.   Ilyenkor   a   fejünk   gyakran   előrehajlik,   az   izmok   egy   része állandó munkára kényszerül,... Tovább » Gerincferdülés A   gerincre   sokrétű   feladat   hárul.   Fenntartója   az   emberi   test   függőleges   helyzetének.   Erős   izmok   erednek   és tapadnak     rajta,     amelyeknek     fontos     szerepük     van     az     egyenes     tartásban     és     a     törzs     mozgásainak végrehajtásában.    Hordozója    a    fejnek,    mellkasnak,    hasnak.    Körülveszi    a    gerincvelőt,    és    védi    a    külső behatásoktól.   Részt   vesz   a   terhek   egyenletes   elosztásában,   ezáltal   tompítja   a   testet   érő   külső   erőbehatásokat. E feladatok végrehajtására a normális, épen... Tovább » Éljünk fájdalmak nélkül Kínában   régen   az   orvosok   akkor   kaptak   fizetést,   ha   a   család,   akit   gondoztak   egészséges   volt.   Ők   ugyanis világosan   látták,   hogy   a   bajokat   sokkal   jobb   megelőzni,   mint   a   már   kialakult   betegségeket   gyógyítani.   Kis odafigyeléssel   mi   is   rengeteget   tehetünk   azért,   hogy   ne   legyen   nyak-,   hát-,   derékfájásunk,   porckorongsérvünk, láb-,   karfájdalmaink,   zsibbadásaink   stb.   Ha   gerincünket,   izmainkat   nem   megfelelően   tartjuk   ill.,   használjuk előbb-utóbb elváltozások, jönnek... Tovább » Előzd meg a fájdalmakat! A    népbetegségnek    számító    mozgásszervi    betegségek    gyökerei    sokszor    évek    alatt    fennálló,    akár    már    a kisgyermekkorban   kezdődő   tartási   problémákra   vezethető   vissza.   Emiatt   nagyon   fontos   a   rendszeres   orvosi vizsgálat.   A   még   enyhe   eltéréseket   felismerve   hatékonyabban   tudunk   beavatkozni,   és   így   sok   esetben   elejét vehetjük    későbbi    komolyabb    elváltozásoknak..    Minden    életkorban,    de    különösen    kisgyermekeknél    nagy figyelmet kell szentelni a lábra, melyre mechanikai,... Tovább » Lúdtalp Gyermekem   nagycsoportos   óvodás.   Egészséges,   jól   fejlett   gyermek,   aktív,   rengeteget   futkározik,   ugrándozik. Este   rendszerint   nyugodtan   alszik,   majd   később   fölébred   és   fájlalja   a   lábát.   Ilyenkor   simogatjuk,   dörzsölgetjük, vizes   ruhával   borogatjuk,   mely   rendszerint   segít,   és   ismét   el   tud   aludni.   Az   óvónők   szerint   lúdtalpa   van. Lehetséges,   hogy   ez   borítja   fel   nyugodt   éjszakáinkat?Egészen   kis   gyermeknél   (   két   éves   kor   alatt   )   a   talpi zsírszövetek mennyisége... Tovább » Ínhüvelygyulladás Az   ínhüvelygyulladás   viszonylag   gyakori   betegség,   mellyel   főleg   fiataloknál,   az   aktív   munkaképes   korosztálynál, sportolóknál   találkozunk.   Általában   hosszantartó   vagy   szokatlan   erősségű   munka   váltja   ki.   Ritkábban   a   hajlító, legtöbbször    a    feszítő    alkarizomzat    inainak    és    ínhüvelyeinek    gyulladásával    találkozunk,    de    hasonló    jellegű megbetegedés    az    alsóvégtag    feszítő    inaiban    és    főleg    sportolóknál    az    Achilles    ínban    is    előfordul.Klinikai tünetek: Duzzanat... Tovább »