Orthoped.hu
Dr. Wimmer Ágnes honlapja
Éljünk fájdalmak nélkül Kínában   régen   az   orvosok   akkor   kaptak   fizetést,   ha   a   család,   akit   gondoztak   egészséges   volt.   Ők ugyanis    világosan    látták,    hogy    a    bajokat    sokkal    jobb    megelőzni,    mint    a    már    kialakult betegségeket   gyógyítani.   Kis   odafigyeléssel   mi   is   rengeteget   tehetünk   azért,   hogy   ne   legyen nyak-,    hát-,    derékfájásunk,    porckorongsérvünk,    láb-,    karfájdalmaink,    zsibbadásaink    stb.    Ha gerincünket,    izmainkat    nem    megfelelően    tartjuk    ill.,    használjuk    előbb-utóbb    elváltozások, jönnek   létre.   Felbomlik   az   izmok   közötti   egyensúly.   Az   izompár   egyik   tagja   meggyengül,   a   másik a   tartós   túlterheléstől   feszesebbé   válik.   Állandó   munkára   kényszerül,   ami   már   önmagában   is nagyon   komoly   fájdalmakhoz   vezethet.   A   csigolyák   is   elmozdulhatnak,   a   köztük   lévő   izületekben a   mozgás   korlátozottabbá   válhat,   ami   az   izület   kopásához-meszesedéshez   vezet.   A   porckorong túlterhelődhet,     hátracsúszhat,     így     könnyen     sérülhet     (gerincsérv     jöhet     létre).     Ezeket     az eltéréseket,   pedig   már   igen   kezdeti   szakaszban   is   ebben   jártas   szakember   érzékelni   tudja.   Ha ugyanis   csigolyáról-csigolyára   haladva   tapintjuk,   mozgatjuk   végig   a   gerincet   az   egyes   csigolyák közt   lévő   mozgásbeszűkülést   vagy   kóros   túlmozgást   pontosan,   megállapíthatjuk,   és   ugyanígy finoman    hatni    is    tudunk    rá.    Visszaállítva    a    gerinc    szabad    mozgását    elérhetjük,    hogy    a gerincpanaszok    ne    elkerülhetetlen    sorscsapásként    jelentkezzenek,    hanem    mozgékonyságát, rugalmasságát   szervezetűnk   sokáig   megőrizze.   Egyénre   szabott   tornagyakorlatokkal   az   izmok egyensúlyi    állapotát    helyreállíthatjuk    -    így    az    elért    eredményt    stabilizálhatjuk.    Gerincsérv esetén,   pedig   még   előrehaladott   esetben   is   sokszor   elkerülhetjük   a   műtétet.   Természetesen minél   kisebb   még   az   elváltozás   annál   gyorsabban   és   hatékonyabban   lehet   gyógyítani.   Időnként tükörben     figyeljük     meg     tartásunkat:     nem     ülünk-,     állunk-e     görnyedten.     Nézzük     meg gyermekeinket    is.    Meztelenül    hátulról    megtekintve    látható,    ha    a    vállak    esetleg    nem    egy magasságban    vannak.    A    csípőlapátok    ill.    a    farredő    kétoldalt    aszimmetrikus.    A    testen    lévő hajlatok   nem   egyforma   mélyek,   vagy   nem   egy   magasságban   vannak.   Oldalról   nézve   figyeljük meg   hogy   a   fej   a   gerinc   egyenes   folytatásában   van-e.   Sokszor   hajlamosak   vagyunk   előre   vagy lefelé     tartani.     A     természetes     görbületek     elsimulhatnak,     vagy     ellenkezőleg     túlságosan kimélyülhetnek,   a   has   a   sokszor   meggyengült   hasizmok   miatt   lóg   a   medence,   előrebillenhet.   Ha ilyesmit   észlelünk   sürgősen,   forduljunk   szakemberhez.   Kívánatos   lenne,   ha   átvennénk   azt   az amerikai      gyakorlatot,      hogy      2-3      havonta      ellenőriztetjük      manuálterápiás      szakemberrel csontozatunk, izületeink állapotát. Dr. Wimmer Ágnes Ortopéd szakorvos Manualterapeuta Bővebb felvilágosítás: 06 20 340 59 35 Vissza>> 
Cikkek