Megszabadúlhat a derékfájástól! Negyvenéves    nő    vagyok,    nyolc    hónapja    kezdődtek    deréktáji    fájdalmaim,    megerőltető    kerti munka   után.   Főleg   jobb   oldalon,   időnként   a   combom   felé   is   sugárzik   a   fájdalom.   Azóta   lehajlás után    alig    tudok    kiegyenesedni,    vagy    hosszabb    ülés    után    székből    felállni.    Nehezemre    esik    a házimunkát   elvégezni,   főleg   porszívózáskor   vannak   erős   fájdalmaim,   Készült   röntgenfelvétel   a gerincemről,   amin   lényegében   nem   találtak   semmilyen   kóros   elváltozást.   Kaptam   fürdőkezelést, masszírozást,    pihentem,    de    nem    sokat    változott    a    helyzet.    Mit    tegyek,    hogy    korábbi    fizikai aktivitásom visszanyerjem? A      deréktáji      fájdalomnak      sok      oka      lehet.      Kiválthatja      vesemedence-gyulladás,      vesekő, nőgyógyászati   betegség,   végbél,   hólyagtáj,   férfiaknál   a   dülmirigy   elváltozása.   Háziorvosi   vizsgálat eldöntheti,   hogy   belszervi   vagy   mozgásszervi   eredetű-e   a   panasz.   Amennyiben   az   utóbbi,   el   kell különíteni,   hogy   a   fájdalmat   az   izomzat,   a   szalagok,   a   csigolyák,   vagy   az   idegrendszer   eltérése okozza-e.   Ön   azt   írja,   hogy   főleg   jobb   oldalon   jelentkezik   a   panasza,   ami   felveti   a   gyanút   hogy esetleg   nem   is   az   ágyéki   gerinc   hanem   a   csípő   és   keresztcsont   közötti   ízület   okozza   a   bajt.   Ez utóbbiban   gyakori,   hogy   kis   oldalra   hajlással   együtt   járó   előrehajlásnál   becsípődés   jön   létre, amely    nagy    fájdalmat    okoz.    Ilyen    esetben    manuálterápiás    kezeléssel    célzottan    a    károsodott ízületre hatva bemozgatással vagy manipulációval a becsípődés megszüntethető. Azt   ajánlom   tehát,   hogy   keressen   fel   olyan   ortopéd   orvost,   aki   jártas   a   manuálterápiában   is   és amennyiben     valóban     az     előbb     feltételezett     ok     idézi     elő     panaszait     nagy     valószínűséggel hatékonyan képes kezelni Önt. Dr. Wimmer Ágnes Ortopéd szakorvos Manualterapeuta Bővebb felvilágosítás: 06 20 340 59 35 Vissza>>