ÚJ LEHETŐSÉGEK  A MOZGÁSSZERVI BETEGSÉGEK GYÓGYÍTÁSÁBAN TÜNETI TERÁPIA HELYETT VALÓDI GYÓGYULÁS A   porckopás   (arthrosis)   igen   elterjedt   betegség.   A   leggyakrabban   érintett   ízületek:   térd, kezek,   csípő,   ágyéki-   nyaki   gerinc.   A   térdízület   különösen   gyakran   betegszik   meg.   Erre   az   ízületre nehezedik   a   testsúly   nagy   része,   tömeges   és   erős   izmok   hatnak   rá,   így   minden   mozgásánál   nagy erőhatások   alatt   működik.      Klimatikus   és   egyéb   külső   behatások   ellen   elölről   és   oldalról   csak   a bőr   és   a   vékony   bőralatti   kötőszövet   védi.   Az   élet   során   számos   kisebb-nagyobb   trauma   is   éri. Nem   elhanyagolható   ok,   a   csípő   és   különösen   a   láb   statikai   zavaraiból   adódó   kóros   terelés   sem. Családi halmozódás is megfigyelhető. Kezdeti   tünetei   közé   tartozik   az   indulási   ízületi   fájdalom   és   merevség,   ami   bejáródás   után megszűnik.     Majd     terhelésre     pl.     lépcsőn     lefelé     jelentkezik     panasz,     súlyosabb     esetben nyugalomban   éjszaka   is.   A   kísérő   lágyrész   zsugorodás   a   térd   nyújthatóságának   csökkenéséhez vezet,   ami   a   járást   rendkívül   megnehezíti.   A   megváltozott   statikai   helyzet   az   ízület   károsodását felgyorsítja.   Az   ízületi   hártya   megvastagodása,   csontkinövések   a   térdet   deformálttá   teszik.   „O” illetve „X” láb alakul ki. A degenerált szövetekben gyakran lépnek fel gyulladásos epizódok.    Diagnózis   felállításában   segítséget   nyújthat   a   röntgen   felvétel,   de   az   itt   látható   eltérések nem   feltétlenül   állnak   arányban   a   betegség   súlyosságával.   Komolyabb   tünetek   mellett   lehet   a röntgen lelet szegényes és fordítva. A   megelőzésben   és   kezelésben   fontos   szerepet   játszik   a   statikai   zavarok   kiküszöbölése   (pl. lúdtalpbetéttel),    a    testsúly    normalizálása,    megfelelő    életvitel    kialakítása.    A    térdet    mozgató izmokban   sokszor   találunk   kóros   eltéréseket.   Az   izomzat   megrövidülése,   letapadása,   kötőszöveti átalakulása,         fájdalmas         izomcsomók         un.trigger         pontok         kialakulása         gyakran megfigyelhető.Extensioval     (nyújtó     kezelés)     és     speciális     gyakorlatokkal,     manuálterápiával kilazíthatjuk   a   feszes   izmokat   és   már   ezzel   is   jelentős   fájdalomcsillapítás,   könnyebb   mozgás érhető     el.     A     porcokra     nehezedő     nyomást     is     tudjuk     ezáltal     csökkenteni     így     a     további romlást,porckárosodást,     ízületi     zsugorodást     is     kivédhetjük.     Megfelelő     tornagyakorlatok csökkentik az izomsorvadást, fokozva a térd stabilitását. Mindenféle     eredetű     ízületi     fájdalom,     mozgásbeszűkülés,     sérülés     esetén     rendelőnkben alkalmazunk        két        nagyon        hatékony        eljárást,        amelyek        eltérnek        az        általában megszokottanhasználatos gyógykezelésektől. Ezen   két   módszer   ötvözi   a   több   ezer   éves   keleti   gyógymódokat   és   a   modern   technika   illetve   a legmodernebb   molekuláris   biológiai   kutatási   eredményeket.   Ez   a   kettősség      a   magyarázat,   hogy     a   mozgásszervi   tünetekre   egy   valóban   teljesen   újszerű   hatásmechanizmuson   keresztül   hatnak. Volt    olyan    páciens,    aki    már    az    első    alkalom    után    örömmel    észlelte,    hogy    többet    javult    az állapota   mint   a   korábban   alkalmazott   gyógyszerektől   és   fizioterápiás   kezelésektől   együttesen. Nem   használunk   steroidot,   sem   non   –steroidot,   sem   klasszikus   értelemben   vett   gyulladás   és fájdalomcsillapítót.   A   fiziológiás   állapot   helyreállítására   törekszünk,   így   a   betegség   nemcsak tünetileg,   hanem   alapjaiban   is   kezelhető.Rendszerint   pár   kezelés   után   már   érezhető   a   javulás,   és 1-2 kúra után az életminőség jelentős javulása várható.  Természetesen    minél    előbb    kerül    felfedezésre    a    betegség,    annál    nagyobb    eséllyel küzdhetünk ellene, ezért javaslom, a szakorvos mielőbbi felkeresését. Későbbiekben majd részletesen beszámolunk ezen eljárásról. Dr. Wimmer Ágnes Ortopéd szakorvos Manualterapeuta Bővebb felvilágosítás: 06 20 340 59 35 Vissza>>